Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Joy Kreeft - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Joy Kreeft - WaarBenJij.nu

Langkawi

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

20 Januari 2016 | Maleisië, Langkawi Islands

Alweer een weekje in Maleisië, op naar het eiland Langkawi

13 jan: 's ochtends vroeg zijn we met de taxi opgehaald vanaf ons hostel, we konden nog even een boterhammetje met jam eten. Om 08:15 hadden we de ferry richting Langkawi, deze tocht was prima te doen, gelukkig niet zee ziek geworden. We hadden het idee dat er flakkeenaers aan boord waren haha maar die lagen al snel te slapen dus konden geen navraag doen. Eerst maar even een broodje besteld bij de starbucks want die boterham met jam was allang verteerd, vanaf daar met de taxi naar Pantai Chenang, we hadden van Anna gehoord dat dit relax was en dicht aan het strand. We hadden een soort van privé taxi die ons bracht bij Rainbow lodge! In de lonely planet hadden we Ghecko backpackers gezien maar hadden toch even een kijkje bij deze genomen! Dat is wel chill hier ze laten je altijd eerst de kamer zien zodat je daarna kan beslissen. De kamer zag er goed uit, met airco, een eigen terras en een hangmat super chill! Onze spullen gedropt, bikini aan en eerst maar eens ontbijten en lunchen tegelijk! We hebben bij een Mexicaans restaurantje gegeten, daarna was het nog zo'n 250 meter naar het strand. Het is echt te warm om in de brandende zon te liggen dus lekker schaduw opgezocht van een palmboom. Ik denk dat we deze dag wel zo'n 5x zijn verplaatst met ons handdoekje haha ;) maar het was even heerlijk bijkomen.

14 jan: scooter gehuurd om richting de kabelbaan te gaan, helaas werd het bewolkt dus zag Langkawi er niet meer zo groen uit met zijn helderblauwe water, toch even van het uitzicht genoten en doorgereden naar een verlaten strandje. Chief, de man die de scooters verhuurd had wat mooie plekjes aangegeven op de kaart, ook gaf hij als tip ergens langs de weg donuts te halen die heel beroemd zijn omdat ze zo lekker zijn. Na 3x er voorbij te hebben gereden en navraag te hebben gedaan kwam het er op neer dat ze pas vanaf 13:00 donuts gingen verkopen. We hebben op het strandje even genoten van de omgeving en onze lachspieren weer getraind om een aapje die zo brutaal was om een tasje te stelen van een vrouw. Echt bizar, hij pakte zo een croissant uit de verpakking en propte het snel in z'n mond. Toen de vrouw dichterbij kwam pakte die heel 't tasje mee, pakte de inhoud er uit, nog een lekker hapje voor 'm ook en weg was die. Je kan dus geen minuut je spullen uit het oog verliezen en zeker geen eten daar hebben we nu wel van geleerd haha.

Langs de kant van de weg hebben we gebakken noodles op met kip, even wennen aan de structuur maar de smaak is heerlijk. We zagen de donuts al liggen althans dat dachten we. We stonden voor de kraam en hadden geen idee wat het allemaal was. Een heel lief vrouwtje bood ons aan om van allerlei dingen te proeven, dit had ze beter niet kunnen doen want het water liep uit onze mond. De lekkerste was toch wel een vulling van kokos, echt smullen was dat. We zagen kleine donutjes liggen en dachten nou dat zullen vast de 'beroemde' donuts zijn, tot dat er grote verse donuts aan kwamen hadden we door dat die andere donuts van zoete aardappel waren gemaakt. De donuts kwamen net vers uit de pan dus die hebben we er ook nog maar bij gedaan. We hadden een tas vol met zoete lekkernijen voor nog geen 2 euro.

Een local sprak ons aan en die zei dat we naar een afgelegen strandje moesten gaan waar we vandaan kwamen alleen een stukje verder bij een resort. Wij als 2 blanke dames, even lief lachen dan zouden we wel een kijkje mogen nemen. Nou hop Jut en Jul weer op de scooter, onderweg zie je een hoop aapjes langs de weg zitten. Aangekomen bij het resort mochten we dus niet naar binnen helaas.. De man was niet onder de indruk van onze lach en blanke huidjes, dus de weg maar weer terug vervolgd richting Pantai Chenang om nog even op het strand te chillen. We zagen al een donkere bui aan komen dus hadden 't idee om maar eens terug te gaan richting ons hostel op dat moment vielen er al dikke druppels naar beneden en begon het flink te waaien. We gingen schuilen onder een boom waar een vrouw nog lekker achterover lag en niks door had. Deze mevrouw was Nederlands dus raakte aan de praat, ze bood een drankje aan om even te schuilen totdat de bui over zou zijn. Heel gezellig, deze mensen kwamen uit de buurt van leiden en hadden al zo'n 20 jaar een huisje aan het strand in Langkawi.
Hier hebben we een drankje gedaan tot het stopte met regenen! 'S avonds kwam het met bakken uit de hemel dus niet echt veel gedaan en gewacht tot het droog werd maar hier kwam geen eind aan dus toen maar bij rainbowlodge wat gegeten.

15 jan: We wilden richting Thailand gaan met de boot naar Koh Lipe, maar als we door naar Borneo wilden vliegen was dit heel duur en moesten we via Bangkok of Kuala Lumpur overstappen. Toen hebben we ons bedacht en hadden gezien dat we vanaf Penang ook naar Borneo konden vliegen dus gelijk een vliegticket besteld. We moesten 's middags terug komen bij Chief want hij zou uitzoeken of we ook met de bus en boot naar Penang konden vanaf Langkawi. Lekker nog even een ochtendje gechillt, daarna zijn we wat gaan eten en terug naar het hostel om onze volgende bestemming te regelen. Chief was echt een hele dikke man, hij had tanden zo groot als die van een nijlpaard dus moesten elke x wel lachen totdat hij ons een massage aan bood, hmm die sloegen we natuurlijk niet af. 'S avonds hebben we de zonsondergang op het strand gezien en een makkelijke rijst maaltijd met een stukje kip en ei op. 'S avonds alles ingepakt en plannen gemaakt voor onze trip naar Borneo.

16 jan: 06:30 opgehaald door Chief, wat een nacht, de buren waren super luidruchting in de nacht en het kwam weer met bakken uit de hemel dus amper geslapen. Op naar de ferry die ons naar de overkant bracht, daar moesten we een dik half uur op de bus wachten die ons bij 't busstation op Penang afzette. Vanaf daar roept iedereen al naar je of je een taxi wilt maar de bus is goedkoper en gelukkig kwam die al vrij snel.
Op het vliegtuig bij een checkpoint ingecheckt want als je dat bij de balie doet kost het weer extra. Daarna eerst maar eens ontbeten wat gelijk ook onze lunch was en daarna wachtende op onze vlucht! Binnen 2 uurtjes waren we op onze volgende bestemming: Kuching

In m'n volgende verslag zal ik m'n jungle verhalen met jullie delen. xxx

• 20 Januari 2016 - 11:55

Joyce :

Haha leuk om te lezen Joy! Geef de aapjes een knuffel van me! :)

Liefs

• 20 Januari 2016 - 12:22

Jan Kreeft:

Prachtig verhaal Joy...ik denk dat je nooit meer terug komt...hahahahou ons op de hoogte eh...

• 20 Januari 2016 - 12:24

J.Kreeft:

EnJoy

• 20 Januari 2016 - 20:34

Anja:

Leuk om het weer te volgen ga zo door xx

• 26 Januari 2016 - 11:43

Christa:

Jeetje wat een verhaal! super tof!!!! ben jaloers! Genieten he meiden!!! liefs Christa xx