Backpacken in Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joy Kreeft - WaarBenJij.nu Backpacken in Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joy Kreeft - WaarBenJij.nu

Backpacken in Maleisië

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

20 Januari 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

6 Januari: Ready for take-off. Saakje en Natasja hebben we weggebracht echt super lief. We waren al rond 07:45 vertrokken zodat we de file's konden vermijden, maar helaas een ongeluk op de A4. Gelukkig nog ruim op tijd, gedag zeggen bij de Kiss@Ride en op zoek naar m'n reismaatje Jackie :D excited!!

7 januari: hele relaxte vlucht gehad, vliegtuig naar Istanbul zat helemaal niet vol. Ideaal ook dat we maar 2 stoelen per rij hadden dus lekker samen naast elkaar en niet over iemand heen moeten klimmen als je weer eens naar toilet moet haha! Turkisch airlines niks op aan te merken, onderweg wel wat turbulentie maar verder prima vlucht.

Rond 11:30 bij het hotel, was allemaal prima te doen met OV, mooie kamer ook. Wel even acclimatiseren, wat een warmte. We hadden gevraagd naar een zwembad om even af te koelen maar helaas bij duurdere hotels alleen voor de gasten.. Afgezet bij een zwembad maar daar kon je niet eens liggen dus toch maar even Chinatown ontdekt, daar hebben we springrolls gegeten bij central market. Ik viel alleen bijna in slaap aangezien we niet hadden geslapen in het vliegtuig, hier is het 7 uur later dus waarschijnlijk ook een dikke jetlag.

Even lekker een dutje gedaan, opfrissen en lopend richting de stad gegaan. We kwamen al langs jalan alor waar we veel over hadden gehoord, maar eerst de ontmoeting met Jackie haar vader. Dit was wel even emotioneel. Jackie haar vader heeft ons een beetje de stad laten zien, we konden te petronas towers al zien heel vet. We hadden trek in sushi dus lekker bij sushi king gegeten, daarna een koffie gedronken en weer terug naar 't hotel, best te doen om Kuala Lumpur te ontdekken te voet.

8 januari: vroeg uit de veren en lekker lopend richting de stad, we hebben al een beetje door hoe 't allemaal werkt. We zijn richting de petronas towers gegaan, helaas streng beveiligd dus niet bezocht, daarna een bezoekje aan de KL tower, prachtig uitzicht over de stad. Daarna een soepje gegeten, en uit onze eerste kokosnoot gedronken! Wel even wennen aan het eten, vooral erg spicy.

'S avonds zijn we naar helikopter lounge bar geweest, heel vet overdag landen hier helikopters en na 18:00 kan je een drankje nuttigen om het deck op te gaan, hier lekker aan de champagne gezeten en een mojito.
'S avonds hebben we gegeten op jalan alor, een straat met allemaal eet tentjes heel erg gezellig. Daarna zijn we naar jalan kat geweest, de stap straat van KL. Helaas te moe en geen behoefte om te stappen dus lekker ons bedje in gegaan, alleen heel de nacht wakker gelegen, waarschijnlijk nog steeds last van een jetlag.

9 januari: Vroeg op en met de trein en de metro richting de Batu Caves, heilige tempel en grotten van KL.
Echt een toeristische attractie waar je de eerste 'brutale' apen al kan spotten! Wat een hitte en te bedenken dat we zo'n 274 trappen moesten beklimmen, lekker bedekt met een sjaal rond je benen want korte broek was niet gewenst. Op de trap zagen we veel brutale aapjes die de mensen aan 't voeren waren. Helemaal boven aan was het een grote bouwval, ze waren aan het renoveren. Toch nog maar de volgende trap op naar boven waar niet echt veel te zien was. Een beetje licht in het hoofd dus ik dacht laten we even een crackertje eten nou Joy dat was niet handig, in no time overal apen, en ja hoor hoppa daar hing ineens een aap aan m'n zijden haha van gekheid wist ik niet wat ik moest doen dus ging ik als een gek rondjes draaien in de hoop dat die los liet, NOT! Wat een rot beest haha maar uiteindelijk toch losgelaten en voorlopig maar even niks knabbelen;) 's middags even op adem gekomen, geluncht bij het hotel en onze volgende bestemming geboekt.

10 jan: 's ochtends met de bus richting Cameron Highlands, ideaal, hele chille bus lekker veel beenruimte en brede stoelen. Alleen een buschauffeur die echt gevaarlijk reed door alle haarspeldbochten, dus we waren er zo. 'S middags waren er geen excursies meer dus zijn we 't stadje gaan verkennen en 's avonds lekker vroeg op bed, helaas verschrikkelijke bedden, net een gevangenis. Volgende dag was de theeplantage dicht, fijn want daar kwamen we voor gelukkig zijn we naar een andere gegaan met een taxi, echt adembenemend mooi, grappig ook want er waren mannetjes die de thee aan 't knippen waren, daarna lekker een vers thee'tje gedronken. Daarna door naar de Strawberry farm, niet echt een highlight, wel verse aardbeiensap gedronken;)

11 jan: Om 14:30 ging de bus naar Penang, wat een reis. We werden gelijk al opgelicht en 10 kilometer van George town gedropt, de meeste wilden in de stad verblijven en voor zo'n 5 euro p.p kon die wel ineens doorrijden dus zijn we in Chinatown afgezet, vanaf hier zijn we op zoek gegaan naar een hostel op Love Lane.
'S avonds wat gegeten bij Red Garden, in het midden had je allemaal tafels met plastic stoelen en daar om heen allemaal verschillende eettentjes van chinees, tot thais en Maleisisch eten. Ook werd er live muziek gespeeld erg gezellig. De volgende dag hebben we voor nog geen 8 euro per dag een scooter gehuurd en zijn we naar monkey beach gereden, dit ligt in penang national park! Ik heb als eerste m'n angst overwonnen op per scooter het drukke eiland te verkennen wat echt even wennen was. We hebben er nog best een tijdje over gedaan aangezien de locals niet eens weten waar national park ligt. Vanaf national park zijn we lopend naar monkey beach gegaan, een hele tocht, zweet druppels vielen met bakken van ons gezicht haha.
Op monkey beach hebben we vis en kip van de bbq gegeten en een maiskolf, daarna relaxen op 't strand en terug met een bootje naar het begin van 't park.
In de lonely planet hadden we een leuk vis tentje ontdekt langs het water, na wat navragen konden we met een half uur naar de andere kant van 't eiland, nou dit duurde natuurlijk veel langer ;) maar uiteindelijk het restaurantje gevonden. We hebben heerlijk verse krab op en een grouper vis, erg lekker bereid. Van te voren hadden we geen idee hoe en wat aangezien onze bediende slecht engels kon en we geen idee hadden hoeveel we nou voor zo'n vis zouden betalen;) lekker naar de zonsondergang gekeken en daarna weer veilig op weg naar ons hostel om op tijd te gaan slapen want de volgende dag vertrekt de ferry om 08:15 richting onze volgende bestemming: Langkawi