Op naar Kaapstad :D - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joy Kreeft - WaarBenJij.nu Op naar Kaapstad :D - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joy Kreeft - WaarBenJij.nu

Op naar Kaapstad :D

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

13 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maandag 11 Februari was het eindelijk zo ver op naar Kaapstad, al vroeg de wekker gezet om de laatste dingen te regelen en nog een stuk of 10 x mijn koffer open en dicht te doen in de hoop dat ik niks vergeten was. Rond half 1 op naar Schiphol met papa en mama en Patty en waar Lisa, Martijn en Ona mij op stonden te wachten om mij uit te zwaaien super lief. Hoppaaaa afscheid nemen want ik had alleen maar last van buikpijn en dat werd natuurlijk tranen met tuiten maar daar gingen we door de douane en daar bleek ons vliegtuig iets wat verlaat te zijn waardoor we later dan verwacht vertrokken richting Londen. Daar moesten we al onze tassen open maken, laptop etc, daar zijn de controles nog strenger dan hier in Amsterdam. Rennen en vliegen was het daar om onze volgende vlucht te halen maar het is gelukt, wel jammer dat we niks hebben kunnen zien van heathrow. Ik keek mijn ogen uit hoe groot die boeiing was. De vliegreis is naar alle omstandigheden goed gegaan al was het alleen net een sauna in het vliegtuig niet normaal, eerst maar lekker film gekeken en rond 23:00 kregen we ons avond eten, aardappeltjes, spinazie en een stukje kip best lekker want we hadden aardige trek. Daarna was het moment om te gaan slapen maar dat is duidelijk niet gelukt, we hadden heel veel last van turbulentie en die man naast mij zat nou ook niet bepaald te genieten van zijn eigen stoel maar lag lang en uitgebreid te slapen.

Aangekomen op het vliegveld stond Claudio en Jeroen van 4 exchange ons op te wachten met de andere 2 meiden die ook bij ons in het hotel verblijven. We hebben gelijk beltegoed gekocht voor onze simkaart hier in Zuid-Afrika, super geregeld dus en toen op naar ons hotel. En ja hoor daar begon het gezeik al, wilde ik met mijn creditcard betalen was die niet alleen geblokkeerd door de verkeerde pincode maar ook een blokkade op mijn chip en magneet strip daar gaat je geld naar het telefoneren naar Nederland waar je altijd leuk in de wacht wordt gezet voor ze je kunnen helpen, maar het probleem wordt gelukkig opgelost.

Onze kamer is super, we delen een kamer met eigen toilet en douche + bad ideaal dus. Bij het hotel hebben we 2 zwembaden dus daar zijn we 's middags na de boodschappies lekker even af wezen koelen al is het water nog flink koud. De 2 meiden die bij ons in het vliegtuig zaten vroegen of wij mee uit eten gingen 's avonds bij Waterfront, super leuk. Toen we aan kwamen in ons appartement hebben we onze 2 huisgenootjes leren kennen, 2 belgische meiden haha super gezellig dus en die waren ook van plan om naar Waterfront te gaan. Uiteindelijk zijn we met 2 taxi's naar Waterfront gegaan om met z'n 12en uit eten te gaan, super gezellig hebben aan het water gezeten met een live bandje echt genieten zo op de eerste avond. We werden gelijk al ingeburgerd met een lokaal shotje aan tafel en een cocktail om te vieren dat we in Kaapstad zijn.

Het slapen is nog even wennen want het is hier erg warm en zeker op de kamers.
Vandaag gaan we een grote supermarkt op zoeken om boodschappen te doen en vanmiddag lekker aan het zwembad relaxen, nu kan het nog nu we vrij zijn.

Vrijdag hebben we onze eerste kennismakings met Lawrence House waar we gaan werken, erg spannend maar heb er super veel zin in!!!

Ook al is het allemaal even wennen, de meiden zijn hier allemaal super aardig en ik denk dat wij een top tijd gaan beleven hier in het mooie Kaapstad.

Tot snel en veel liefs uit het zonnige Kaapstad.

• 13 Februari 2013 - 12:25

Karin (den Haag):

Joyyy have fun, geniet ervan en ik zal aan je denken vanaf hier! X

• 13 Februari 2013 - 13:01

Pa Kreeft:

Hey Joy
    Fijn dat je zo snel een verslag schrijft, ziet er allemaal goed uit, even bijkomen en je kunt er weer tegen aan,
    de foto's zien er goed uit.Ga lekker genieten , de zomer is zo voorbij
    Groetjes Ma & Pa

• 13 Februari 2013 - 17:10

Débora :

Hey meid, gelukkig gaat het goed en bevalt het je. Veel plezier en geniet ervan. Hoop dat je mooie en leuke dingen gaat meemaken. Xxx

• 13 Februari 2013 - 18:34

Connie Born:

Veel succes daar, en geniet ervan!!! Groetjes connie

• 13 Februari 2013 - 20:52

Oom A3:

Joy,

Als ik dit zo lees dan is het er luxer dan thuis!
    Geniet er van en succes verder.

oom a3 & tante Lieneke

• 14 Februari 2013 - 10:28

Christa:

Nou dat klinkt al helemaal super!!!! Ben wel beetje jaloers op je hoor ;-)

kusss

• 14 Februari 2013 - 11:45

Patty:

Hee zus!

Lekker al aan het genieten daar zo te lezen. Morgen je eerste dag op je werk,
    ben benieuwd! Nou geniet maar lekker van het weer, wij zitten nog steeds tussen de sneeuw en ijzel. Pfffffff

Xxxxxx

• 15 Februari 2013 - 09:58

Joy:

Goeiemorgen,

Een berichtje uit Kaapstad :)
    Hier gaat alles goed, prachtig weer alleen wel wat meer wind, dat maakt het echt fris en dan is het echt lange broeken weer ;) maar verder alles goed.
    Om half 1 gaan we onze eerste dag meedraaien bij lawrence house dus ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan, gister hebben we al kennis gemaakt met Giulia.

Jullie horen snel weer van mij, dit weekend staat de tafelberg op de planning als het helder is :)

xxx Joy

• 16 Februari 2013 - 00:14

Janny De Blok:

Ha Joy,
    Leuk om je reisverslag te lezen. Ik ga je volgen. Veel plezier daar!

• 19 Februari 2013 - 11:03

Pa Kreeft:

Joy de foto's kunnen we niet bekijken, probeer effe wat anders