Festival weekend in Capetown. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joy Kreeft - WaarBenJij.nu Festival weekend in Capetown. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joy Kreeft - WaarBenJij.nu

Festival weekend in Capetown.

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

05 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zaterdag 2 Maart was er een Holi One Festival in Capetown. Via internet konden we kaartjes bestellen en tijdens het bestellen van de kaartjes kon je ook alvast zakjes poeder kopen voor het festival. Op facebook hadden we al gelezen dat je het beste een bril of iets kon dragen zodat er geen poeder in je ogen kon komen en een witte outfit was zeker aan te raden. Eerst maar op zoek naar een witte outfit en op naar de MR Price om die daar te kunnen scoren. Ik had wel wat leuke shirtjes gevonden maar nog niet helemaal naar mijn smaak dus zijn we vrijdag avond na stage richting Waterfront gegaan met de taxi om daar te kijken maar hier zitten meer winkels zoals Burberry, Chanel dus niet echt een outfit die je een keer kan dragen en dan weg moet gooien. Vrijdag ben ik maar vroeg gaan slapen zodat ik de volgende ochtend fit zou zijn voor het festival maar daar en tegen heb ik heel de nacht ruzie gehad met een mug die mij heeft lek gestoken heel de nacht en zodra ik het licht aan deed om hem te vermoorden was die nergens te bekennen.

Zaterdag ochtend de wekker gezet want ik moest weer terug naar MR Price om toch maar een outfit te scoren voor HOLI ONE Festival. Na 2 uur rond dwalen in die winkel is het mij dan eindelijk gelukt. Daarna moest ik haasten om op tijd te zijn en heb ik een cupcake gegeten als bodempje. Claire ons huisgenootje had cupcakes gehaald met verschillende kleurtjes en glitters om alvast in de stemming te komen voor het HOLI ONE Festival. Ze hebben hier Charley's Bakery, waar ze allerlei lekkers verkopen. Rond 14;00 zijn we naar het festival gegaan en in de rij aangesloten om naar binnen te komen. We zagen allerlei mensen naar buiten komen die helemaal onder de kleurtjes zaten door al het poeder dus toen we naar binnen gingen zijn we ook maar als eerste poeder gaan halen. Voor 20 rand had je al een zakje poeder, je kon kiezen uit de kleuren roze, oranje, geel, groen en blauw dus ieder van ons had een andere kleur genomen. En toen kon het feest beginnen want bij ons zag je onze witte outfit dus daar moest verandering in komen. Daar gingen de zakjes open en kon je net als een klein kind zo blij, iedereen onder gooien met poeder nou ik was blij dat ik een zonnebril op had want iedereen gooit maar lekker al dat poeder over je heen en je zit er van top tot teen onder. Elk uur werd er afgeteld vanaf het scherm op het podium en dan gooide iedereen tegelijkertijd zijn poeder in de lucht echt een waanzinnig gezicht al zag je de eerste 10 seconde niks meer door al het poeder. De poeder lijkt een beetje op meel alleen dat met kleurtjes maar echt wat een effect dat geeft op je kleren echt leuk! Zo’n vet festival heb ik nog nooit meegemaakt ik heb echt genoten. En het idee dat je midden in de stad staat, met een strak blauwe lucht, zonnetje, de Tafelberg op de achtergrond en gezellige mensen rond je heen dat is echt fantastisch. Niet alleen de sfeer maar ook de gezellige kleuren bij iedereen maakt het tot één groot feest!! Het feest duurde tot 22:00 en daarna zijn we met z’n allen doorgelopen naar Tommy’s dit is een Nederlandse tent en daar was Carnaval muziek al was het super rustig dus daar waren we ook zo weer weg.

Daarna hebben we een after party gehouden in the Dubliner met z’n allen. Sommige mensen stonden ons echt raar aan te kijken en die hadden geen idee wat al die kleuren te maken hadden en ook geen idee wat HOLI ONE voor een festival is. Ook op het festival zelf waren bijna geen zwarte mensen dus het kwam meer neer op de toeristen die er op af komen. In de Dubliner zagen we er echt heel raar uit en leek het net of we in elkaar waren geslagen omdat sommige kleuren blauw en paars kleurden op je gezicht door de lichten dus iedereen keek ons echt raar aan. Rond een uurtje of twee lagen we moe en voldaan in bed al heb ik eerst een uur onder de douche gestaan om al het poeder van mijn huid af te krijgen en zeker ook uit mijn haar die heb ik wel 3 keer moeten wassen en heb met een zeepje heel mijn lichaam schoon gepoetst.


Zondag werd ik wakker en was heel mijn laken oranje, maar goed dat maandag altijd de schoonmakers komen want ook al heb ik heel de nacht geboend, het poeder zat dus blijkbaar nog overal op mijn lichaam. Zondag hebben we met elkaar de foto’s bekeken en echt in een deuk gelegen om iedereen en daarna lekker met z’n allen aan het zwembad gelegen. Rond een uurtje of 16:00 zijn wij naar de supermarkt gegaan en hebben brood, fris en druiven ingeslagen en hadden onze taxi chauffeur Clint gebeld of hij ons wilde brengen naar Kirstenbosch. Hier vond het concert Goldfish plaatst. We hadden onze kaarten besteld via Joah haar credidcard en uiteindelijk hebben we betaald voor kaartjes tot 19 jaar ze dachten dus dat wij allemaal 19 waren dus dat scheelde weer in de kosten. Kirstenbosch is super mooi, tussen de bergen en daar was een groot grasveld waar een podium was gemaakt waar Goldfish uiteindelijk ging draaien. Er waren echt duizenden mensen en iedereen zat met een kleedje, wijntje en toastjes op het gras te wachten tot het zou beginnen. Wij zijn helemaal naar boven gelopen om daar een plekje te bemachtigen zodat we uitzicht hadden over heel Kirstenbosch en het concert. Het was vooral heel chill, lekker zitten tussen al de mensen en genieten van het uitzicht, de mensen om je heen en de muziek om de achtergrond. Het concert duurde maar 1,5 uur en dat was zo voorbij maar wel echt een leuke ervaring om dat mee te maken.

Gister ben ik met Jessy op date geweest met een jongen die ze tegen kwam bij Kaap de Goede Hoop hij vroeg haar mee uit om wat te drinken maar ze durfde niet alleen dus ben met haar mee geweest. Het is natuurlijk niet altijd gewenst om zomaar met de lokale bevolking op stap te gaan dus we waren erg op onze hoede en hadden ook al wat dingen afgesproken als we ons niet veilig zouden voelen wat we dan samen zouden doen maar daar en tegen hij was super vriendelijk en hij woonde nu al 5 jaar in Kaapstad maar is geboren in Frankrijk en hij regelt dus tripjes naar het Krugerpark. Wij willen heel graag de tour doen naar Swaziland en vooral om de verschillende stammen die hier zitten te zien en natuurlijk een bezoekje te brengen aan het Kruger park en hij leidt dus die touren alleen dat gaat dan uit vanaf het hoofd kantoor in Frankrijk dus vanuit daar wordt het ook gefinancierd dus nu moeten we even kijken of wij ook die tour via hem kunnen doen maar hij ging vandaag weer op tour richting Durban en Johannesburg en daarna wil die ons graag informatie geven over wat hij ons kan bieden dus dat zou echt super zijn want hij was erg te spreken over die tour dat Swaziland erg mooi schijnt te zijn. Je moet hier vooral op je hoede zijn elk uur van de dag maar sommige zijn gewoon wel te vertrouwen en die zijn ook gewoon geïnteresseerd in jou en wat je doet en waar je vandaan komt dus het was echt leuk om met een onbekende contact te hebben want hij kan ons heel wat van Kaapstad laten zien en er over vertellen omdat hij zelf al heel veel dingen heeft meegemaakt maar ook tegen aan is gelopen want ook hij voelt zich na 5 jaar nog steeds onveilig hier in Zuid-Afrika.

Deze week weer stage lopen en dan maar weer eens kijken wat we dit weekend kunnen plannen. Deze week is Evelyne jarig dus we zijn al uitgenodigd voor een braai dus dat is al weer een leuk vooruitzicht. Trouwens gister was het 38 graden, ik heb alleen maar in het zwembad gehangen omdat het gewoon niet uit te houden was op een ligbedje en daarna op stage ook lekker in het zwembad gestaan want de kinderen mochten een duik nemen om af te koelen.

Liefs uit Kaapstad xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 05 Maart 2013 - 13:57

    Patty:

    Hee zus!
    Als jij maar niet op date gaat, straks blijf je daar nog..
    Njaa hebbe wij wel een leuk vakantie adresje! Hahaha grappie!

    Xxxx Patty

  • 05 Maart 2013 - 14:07

    Angela Grinwis:

    Wauw dat Holi One klinkt echt gaaf!! Zie het helemaal voor me! Veel plezier nog!!

  • 05 Maart 2013 - 18:19

    Maud:

    Ik sluit me aan bij je zus! ;) Vooral veel plezier maken,
    maar daarna weer lekker terug naar ons komen hihi!
    Spreek je morgen leukerd!

  • 06 Maart 2013 - 20:54

    Jan:

    Leuk zo'n festival daar,wat is goldfish voor muziek?? klinkt bekent.Kon vanmorgen niet skypen, had een vergadering we kijken van het weekend wel of anders maandagochtend.Vanddag en gisteren prachtig weer , zo'n 15 graden dus voor het eerst de korte broek weer aan maar aankomend weekend weer rond het vriespunt.Wesley op stage bij me, vind het wel leuk ziet veel bekenden.Voor de rest alles zijn gangetje hier
    blijf ervan genieten, zeker van het mooie weer ook al is het soms wat te warm.

    Groetjes uut Stellendam
    xxxxx Ma & Pa

  • 06 Maart 2013 - 22:49

    Oom A3:

    Als ik alles zo lees is het alleen maar feesten!
    Er moet ook nog gewerkt worden!
    Keek vanavond nog naar een natuurserie vanuit Zuid-Afrika.
    De pinguins en haaien al gezien?
    Je kunt vanuit een kooi in zee naar de haaien kijken als je wilt.
    Wel je vingers binnen boord houden!
    geniet ervan.

    oom Adrie & tante Lieneke

  • 11 Maart 2013 - 10:40

    Janny De Blok:

    Leuk feestverslag Joy en inderdaad als je zo'n leventje hebt, vliegt de tijd :-) Geniet van alles, dit is een geweldige ervaring en dat neemt niemand je meer af. Vorige week dachten we (je vader althans) dat het zomer was, maar deze week brengt ons weer terug in de winter. Het is nu rond het vriespunt en hartstikke koud. Veel plezier verder en ik lees met plezier je reisverslagen. Groeten uit Ouddorp van alle Blokjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joy

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1032
Totaal aantal bezoekers 22675

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 10 Maart 2016

Backpacken Maleisië en de Filipijnen

11 Februari 2013 - 11 Juni 2013

Kaapstad

Landen bezocht: