Gardenroute 29 maart tot 1 april - Reisverslag uit Garden Route, Zuid-Afrika van Joy Kreeft - WaarBenJij.nu Gardenroute 29 maart tot 1 april - Reisverslag uit Garden Route, Zuid-Afrika van Joy Kreeft - WaarBenJij.nu

Gardenroute 29 maart tot 1 april

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

04 April 2013 | Zuid-Afrika, Garden Route

Het is een tijdje geleden maar heb een druk programma gehad, ik zal eerst afgelopen weekens eens uitgebreid beschrijven;)

De planning was eerst om te gaan werken op goede vrijdag en op maandag tweede paasdag dit omdat de kinderen lang weekend hadden en daarna een weekje vakantie maar de planning is toch omgegooid. Marianne en Tessa hadden het idee om de Gardenroute te gaan doen met de bokbus. Ik heb lang moeten twijfelen zeker omdat ik al afspraken had staan op stage maar Guilia zei dat het geen probleem was en dat ik zeker weten de Garden route moest gaan doen dus heb uiteindelijk vrij gekregen. We zijn vrijdag ochtend rond 06:00 vanaf het hotel vertrokken. Wij waren in totaal met z’n tienen en Machiel was onze chauffeur en gids het hele weekend en verder hadden we een Duits koppel zo rond de 50 jaar en een Zwitsers meisje die hier was om haar Engels te verbeteren. Helaas zijn we met slecht weer en veel wind vertrokken maar hierdoor konden we de eerste honderd kilometers flink doorrijden en was onze eerste stop langs route 62 om te ontbijten en daarna hebben we een stop gemaakt bij Ronnie’s Sex shop.

Daarna zijn we door gereden richting Oudtshoorn om als eerst onze stop te maken bij Cango Caves. Hier hebben we gekozen voor de Adventure route, dit was een wandeling van 1,5 uur door de grotten. Dit was echt waanzinnig, we hebben door de kleinste ruimtes en gangetjes heen gekropen en dan moest je jezelf er maar door heen zien te wringen. Hij vertelde ook dood leuk dat er een vrouw 11 uur lang had vast gezeten in een gangetje waar je via de zijkant doorheen moest lopen maar zij kwam vast te zitten bij een smaller stuk. Het leukste was nog om via je buik jezelf proberen vooruit te krijgen als een zeehond op het strand en dan via een klein gangetje jezelf naar beneden laten glijden zorgt voor leuke plaatjes. Hier hebben we met z’n allen geluncht en jawel ik heb voor het eerst struisvogel op want Oudtshoorn staat bekend om zijn struisvogels. Hierna zijn we naar een Ostrisch farm gegaan, hier hebben we een rondleiding gekregen en hebben we Betsie kunnen voeren en ben ik naar voren geroepen om naast haar te staan terwijl ze eten krijgt. Verder mochten de kindjes op een struisvogel zitten. Echt zielig want ze vangen hem dan en doen een zak om zijn hoofd heen en dan worden ze tussen 2 houten palen gestopt en dan kan iedereen omstebeurt er op gaan zitten en ook hier kon je op struisvogels rijden maar tijdens de tour lieten ze alleen zien dat er een man op ging rijden wel grappig om te zien al blijft het nog altijd zielig vind ik zelf. We hebben deze dag flink veel gereden en zijn daarna doorgereden n aar onze eerste Backpackers hostel om daar te overnachten. Helaas was het donker maar we zijn al over de Bungee jump brug gereden…Spannend!!

Zaterdag moesten we om 07:00 paraat staan en gingen we naar Tsitsikamma Forest. Dit is een plekje aan de kust waar je super mooi kunt wandelen. We hebben eerst een wandeling gemaakt langs de kust door langs de rotsen te lopen en over hangbruggen die je naar de andere kant leiden. Echt het uitzicht was hier waanzinnig, helaas nog steeds bewolkt en af en toe regen maar dat drukte de pret niet. Na onze wandeling zijn we daar gaan eten en kon je kiezen tussen een Healthy en een Hot breakfast. Ik had gekozen voor een Healthy breakfast wat bestond uit yoghurt, muesli, honing en vers fruit, een goed begin van de dag dus en zeker voor het feit dat we hierna door gingen rijden richting de Bloukrans Bungy. Ik was heel erg druk tijdens de reis en had al 2 dagen last van misselijkheid maar ik denk puur door de zenuwen omdat ik heel graag wilde bungeejumpen.

Bij de Bloukrans hadden we weinig tijd en toen ik de brug zag wilde ik echt niet meer want als je naar beneden keek leek het net het einde van je leven zo diep. Ik ben me toch maar in gaan schrijven om mij leven te wagen van een 216 meter hoge brug te springen. Je moest eerst inschrijven, betalen en op de weegschaal en dan snel door om je tuigje aan te doen bij de mannen. Ik moest heel nodig plassen puur door de zenuwen want ik was net geweest maar daar was geen tijd voor dus moesten we snel door. Eigenlijk loop je over een brug want onder de grote brug hangt waar de auto’s overheen rijden en daar loop je dan, kijkend naar beneden waar je spontaan hoogtevrees van krijgt en dan het moment dat je daar staat en weet dat je niet meer terug kan. Gelukkig was de sfeer prima en dit onderdrukte mijn zenuwen. Het leek net een dikke party daar boven, iedereen was vriendelijk, keiharde muziek want er stonden gewoon dj’s te draaien , gewoon een prima sfeertje. Maar dan is het moment daar dat je omstebeurt springt en op een scherm mee kan kijken hoe iemand springt nou dan wil je echt niet zien want sommige zijn zo bang en durven niet maar dan moet je gewoon springen want alles gaat op tijd. Je wordt vanaf het begin af aan tot het einde gefilmd en er worden foto’s van je gemaakt zodat je die aan het einde kan bestellen. En ja hoor ik was nummer 36 maar moest uiteindelijk als laatste springen dus heb een uur in spanning moeten wachten en zien hoe de rest allemaal sprong wat wel erg leuk was om te zien. Ik had nog zo gevraagd om niet als laatst te willen springen maar blijkbaar vonden ze het leuk om mij te pesten en zeiden ze steeds, laat de beste voor het laatste zijn. Achja het moest er een keer van komen dus het moment was daar, klitteband om mijn voeten en een laatste check en daar ging ik hoppend naar het randje, en het enige wat ik kon denken; ‘Joy wat doe je jezelf aan, niet naar beneden kijken, ogen open en proberen te springen’. 5,4,3,2,1 BUNGEEEEEEE! Ik kan me niet eens meer herinneren dat ik iets gehoord heb en hoppa ; ‘Feel like flying’ echt wat er dan door je heen gaat is onbeschrijfelijk, het gevoel dat je gewoon vliegt en het moment dat je op de kop hangt, doodste stilte alsof je alleen op de wereld bent met vogeltjes op de achtergrond is echt amazing. Al had ik wel het gevoel dat ik elk moment naar beneden zou vallen en al het bloed stroomde naar mijn hoofd maar gelukkig was daar het stemmetje dat hij mij kwam halen en werd ik naar boven getakeld, helemaal shakend kwam ik boven aan maar Wauuw wat was dit gaaf al zeg ik nog steeds; ‘ééns en nooit meer’ ;)

Na de bungee jump zijn we door gereden naar Monki land en hebben we geluncht, daarna was het alweer tijd om naar onze volgende bestemming te rijden en zijn we een Game Ride Safari gaan doen. Het was nog steeds winderig, bewolkt en veel regen, maar gelukkig kregen we een poncho die ons lekker warm hield en zorgden de cheeta’s weer voor een glimlach op ons gezicht. Ik was blij dat we terug reden want het was echt koud en vies nat weer. Na de safari kregen we onze sleutels en gingen we naar ons huisje, wauw echt vet, een houten hutje wat midden in de safari stond waar ik samen met Jessy de nacht heb doorgebracht. Helaas hadden we wel wat huisgenootjes zoals wormen en onze vriendelijke vriend Kees de gigantische spin die Jessy verwelkomde met een gigantische gil dat we een spin in onze kamer hadden. Het eerste wat in mij op kwam was de receptie bellen om dat vieze beest te verwijderen uit onze romantische kamer. Daarna kwamen Stefan en Thuis onze helden die grappig dachten te zijn en met het gordijn gingen spelen en een glas op de spin had gezet met een papier er op en als souvenir op de tv gezet. Gelukkig hebben we daarna heerlijk geslapen in ons tweepersoonsbed. De volgende dag hadden we om 07:00 weer een safari en gelukkig hebben we nu meer kunnen zien dan die avond daarvoor. We zijn langs de leeuwen, olifanten, giraffen en de nijlpaarden gereden echt gaaf om ze zo in het wild te zien. Het is wel zo dat ze afgebakend zijn van elkaar maar dat is puur omdat er niet zoveel beesten leven en het al is voorgekomen dat de Cheeta een ander beest had opgegeten want zo is natuurlijk de natuur.

Na onze safari hebben we een stevig ontbijtje genomen en hebben we een rondleiding gehad door de Reptielen farm en de Cheeta’s. Hier heb ik een slang beetgehouden en zagen we krokodillen en schildpadden. Daarna zijn we door gereden naar View of Ariston dit is een plekje aan de kust en hier hebben we gehangen tegen de wind in want het waaide flink en genoten van het uitzicht en de wilde zee met hoge golven. Ook zijn we door het dorpje Swelllendam gereden en toen door naar ons laatste backpackers verblijf. Hier hebben we een braai gehouden en daarna kaart spelletjes gespeeld met z’n allen. De volgende ochtend zijn we om 08:00 een duik gaan nemen in de Indische oceaan, dit was de straat uitlopen en dat kan natuurlijk niet ontbreken om daar een duik in te nemen. Deze was gelukkig wat warmer dan de Atlantische oceaan.
Maandag zijn we naar Cape L’Agulhas gereden dit is het meest zuidelijkste punt van Afrika, hier komen ook de Indische en Atlantische oceaan bij elkaar. Hier hebben we uiteraard de tourist uitgehangen met onze camera’s en daarna zijn we door gereden naar onze laatste bestemming Hermanus. Ik was hier al een keer geweest maar hier hadden we 1,5 uur vrije tijd om wat te lunchen en het stadje te verkennen.
Daarna door naar Betty’s Bay voor de pinquins en langs de kust richting huis. Ik ben nog steeds aan het nagenieten van een TOP weekendje, echt waanzinnig.

Nu is het weer tijd voor een weekje bikkelen op stage. De kinderen hebben vakantie dus dat wordt leuke dingen doen al zijn de meeste naar hun ouders of familie om net zoals wij het paasweekend te vieren en daarna te genieten van hun vakantie.

Helaas is het internet niet altijd zoals het moet zijn dus ik doe even alles in etappes en de foto's volgen uiteraard nog ;)

Liefs xxxxxxxxxxxxx

  • 04 April 2013 - 10:59

    Angela Grinwis:

    Wauwie Joy!! Zo gaaf allemaal! Ik weet nu echt zeker dat ik een keer naar Zuid-Afrika wil. Niet om het bungeejumpen hoor, dat lijkt me doodeng!!:p Tanzania was al gaaf, maar dit klinkt echt waanzinnig! Heel veel plezier nog! Werkse van de week op stage;-)

  • 04 April 2013 - 12:28

    Anja Grinwis:

    Hoi echt gaaf allemaal knap hoor dat je sprong.zo beleef je nog eens wat.wat heb je nog meer voor wensen om iets gek te doen.gr xxanja

  • 04 April 2013 - 12:57

    Jan:

    Mooi verslag, en dat bungeejumpen....je bent echt een kanjer!!!!
    Lekker weer sneeuw hier...
    xxxxxxx Ma & Pa

  • 07 April 2013 - 18:19

    Oom Adrie:

    Joy,

    Je vermaakt je wel zo te lezen!
    Hoe lang nog?
    Geen heimwee?
    Knap van het 'bgjn'!
    Nog een tip: je kunt ook nog vanuit een kooi onder water naar haaien kijken.
    Willeke was ook in Zuid-Afrika dus ik herken wel wat dingen.
    En nu weer aan het werk!

    mvg,

    oom Adrie & tante Lieneke

  • 07 April 2013 - 18:19

    Oom Adrie:

    Joy,

    Je vermaakt je wel zo te lezen!
    Hoe lang nog?
    Geen heimwee?
    Knap van het 'bgjn'!
    Nog een tip: je kunt ook nog vanuit een kooi onder water naar haaien kijken.
    Willeke was ook in Zuid-Afrika dus ik herken wel wat dingen.
    En nu weer aan het werk!

    mvg,

    oom Adrie & tante Lieneke

  • 09 April 2013 - 13:27

    Wilma:

    Als je dat zo leest wil je toch nooit meer terug,was ik nog maar 20........ haha

    GR en dikke kus ma

  • 10 April 2013 - 16:12

    Janny De Blok:

    Gossie, ik had de foto al gezien, maar watl een heftig avontuur aan zo'n elastiek! Verder waren dit natuurlijk weer waanzinnig mooie belevenissen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joy

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 739
Totaal aantal bezoekers 22683

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 10 Maart 2016

Backpacken Maleisië en de Filipijnen

11 Februari 2013 - 11 Juni 2013

Kaapstad

Landen bezocht: