Schoolvakantie Lawrence House - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joy Kreeft - WaarBenJij.nu Schoolvakantie Lawrence House - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joy Kreeft - WaarBenJij.nu

Schoolvakantie Lawrence House

Blijf op de hoogte en volg Joy

10 April 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dinsdag was het weer afzien van het leuke weekendje naar de Gardenroute en moest er weer gewerkt worden. De Kids hebben namelijk vakantie. De meeste zijn op Goede Vrijdag al vertrokken richting hun ouders of familie en zijn een lang weekend daar gebleven en sommige gaan daarna nog een week bij familie slapen dus het werd een rustig weekje voor ons.

Dinsdag werden we al gebeld dat we voor 2 uur niet hoefden te komen omdat er voor die tijd nog niemand naar huis kwam, alleen 2 meiden die waren heel de week bij Lawrence House want die konden nergens heen. Wij hebben die meiden uit bed gehaald en zijn Twister gaan spelen zodat ze nog wat nuttigs op hun vrije dag gedaan hebben. Ook hebben we mee geholpen met de auto uitladen. Uncle Eve was naar de Woolworths geweest, dit is een groot warenhuis wat lijkt op de V&D bij ons in Nederland en daar kun je zowel kleren tot cosmetica en etenswaren kopen. Na het paasweekend waren veel producten over datum en dat hebben wij allemaal meegekregen. Er zat zowel salades, fruit als groenten bij en dingen om in te vriezen ideaal dus dat wij dit gesponsord krijgen om hier eten van te maken voor de kinderen.

Woensdag hebben we de 2 meiden mee genomen naar de stad om te Window Shoppen. Ze moeten dit zo omdat ze geen geld hebben om nieuwe dingen te kopen maar ze vinden het geweldig om de nieuwe mode trends te bekijken, dit was echt heel erg gezellig en grappig. Die meiden zijn rond de 15/16 jaar en pakken dan hoge hakken want daar dromen ze van net als iedere vrouw. Op een gegeven moment waren we het zat en hebben we nog wat rond gelopen in Longstreet dit is de stapstraat van Kaapstad en hebben we uiteindelijk besloten om ze mee te nemen naar ons hotel want dit wilde de meiden heel graag. Ze vonden het geweldig om te zien waar wij woonden en wilde het liefst bij ons blijven slapen. We hebben ze een kort broekje gegeven want het werd ineens super lekker weer en zijn lekker aan het zwembad gaan zitten. Het was dus echt een meiden dagje, op en top genieten van het zonnetje en het zwembad. ’S Avonds zijn we naar Green Market Square gegaan hier is normaal iedere dag een markt maar dit keer was er een gratis Jazz festival. Ook de school van de meiden zou ’s avonds optreden dus we hadden gezegd dat die meiden maar moesten vragen of ze gebracht konden worden en dan waren wij daar als begeleidsters maar helaas vond het huis dat geen goed idee omdat Uncle Eve die ze dan moest brengen liever met de jongens voetbal ging kijken. Aangezien ze hier in Afrika bijna allemaal voetbalfan zijn gaat dat natuurlijk voor.

Donderdag was het zover, Lions Head hiken (beklimmen). Lions head is de berg rechts van de Tafelberg. Hij wordt Lions Head genoemd omdat je van een afstandje een leeuw er in ziet. Helaas ging niet iedereen mee die thuis was want de meeste ‘jongens’ zijn erg lui en chillen het liefst de hele dag dus die bleven thuis maar uiteindelijk hebben we er 5 mee gekregen en Uncle Jeff ging ook mee hiken. Het was een warme, heldere dag dus de zonnebrand en de flesjes water gingen mee en een snackje voor onderweg. Eerst was het alleen maar berg opwaarts lopen, dus die kuiten van mij worden hier wel getraind en daarna werd het traplopen en daarna gingen we rond de berg omhoog zelfs met klimmen en klauteren. Er waren haakjes en kettingen in de berg gevestigd om je omhoog te tillen echt super gaaf en het uitzicht was wederom waanzinnig. Je kijkt dan zo over heel de stad en ook de plaatsjes Campsbay, Greenpoint, Seapoint waar we weleens heen gaan zie je van boven af. Op de berg hebben we veel foto’s gemaakt want zelfs onderweg worden er profielfotootjes geschoten voor op Facebook. Die afrikanen zijn hier zeker wel fotogenieke.

Vrijdag zijn we opnieuw gaan Window Shoppen bij Kenithworth dit lijkt een soort Rosada outlet net als wij in Roosendaal hebben. Hier hebben we na 2 uur rond wandelen en een wachtende Uncle Jeff in de auto die ons heeft gebracht eindelijk schoenen gevonden die ze graag wilde hebben. Daarna hebben we geluncht bij Lawrence House met de kids en daarna hebben we de jongens mee genomen naar Greenpoint om daar lekker uit te waaien. Hier hebben ze gewoon een outdoor gym waar je net als in de fitness oefeningen kan doen en dat gewoon in een parkje langs de kust. ’s Avonds hebben we de verjaardag van Claire ons huisgenootje gevierd die is 25 jaar geworden en zijn we naar Dubliner geweest in Longstreet.

Zaterdag ben ik met Jessy en Tessa even richting het centrum gelopen, wat winkeltjes gekeken en we wilden naar de kapper maar die was helaas vol geboekt dus zijn we lekker op een terrasje neergestreken bij Green Market Square. ’s Avonds hadden we opnieuw een verjaardagsfeestje van Nadine, Jessy en Tessa erg gezellig. Daarna zijn we club Space onveilig gaan maken met zo’n 20 man, nou daar had ik zondag wel last van hoor. Rond 11 uur werd ik uit bed gebeld om mee te gaan naar Houtbay hier heb je een marktje waar je kledingstandjes hebt maar ook heerlijk verse broodjes en sapjes worden gemaakt echt een prima uitkater dag ;) dus we hebben daar echt als zombie’s rond gelopen maar beter dan heel de dag in ons bed te liggen. ’s Avonds hebben we het weekend afgesloten bij Primi dit is een Italiaans restaurantje met heerlijke pizza’s en pasta’s en hier hebben we gegeten voor Claire haar officiële verjaardag.

Voor de mensen die nog steeds jaloers zijn op het mooie weer hier, een troost want het wordt hier ook steeds wat kouder dus de herfst is in aantocht helaas….
Xxxxxxxxxxx

• 10 April 2013 - 16:15

Janny De Blok:

Zo ik ben weer helemaal bij met de verslagen van jouw fantastische avontuur. Geniet nog maar lekker verder en vooral blijven schrijven, dan 'beleven' wij het ook een beetje mee!

• 11 April 2013 - 16:59

Jan:

Weer op de hoogte, bij jullie ietsje kouder hier ietsje warme, zondag naar de 20 graden...eindelijk