Op de helft alweer :( - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joy Kreeft - WaarBenJij.nu Op de helft alweer :( - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joy Kreeft - WaarBenJij.nu

Op de helft alweer :(

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

22 April 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Eerst waren we aan het aftellen om naar Kaapstad te gaan, nu kunnen we alweer bijna gaan aftellen om naar huis te gaan. De weken vliegen voorbij dat ik gewoon vergeet om een verhaaltje te typen voor op mijn blog.

Op stage is het nog steeds leuk! De meeste kinderen doen voetballen of gaan naar Capoeira, dat is een soort vechtsport maar we hebben ook een jongen die gaat naar ZipZap dit is een circusschool en ik ben al weken aan het zeuren of ik een keertje mag komen kijken maar dan zegt hij dat hij beginneling is en nog niet zoveel doet maar afgelopen vrijdag zijn we eindelijk wezen kijken. Echt super gaaf om te zien, net zoals in Nederland een grote circus tent waar ze in kunnen oefenen en dan echt van die kleine hummeltjes die daar rondlopen net aapies. Vrijdag avond had ook een meisje van stage haar Prom dit is een soort bal want ze dan op school hebben. Ze was boven met haar moeder zich aan het klaar maken voor de ‘grote’ dag. Beneden zat haar ‘partner’ op haar te wachten en buiten stond de BMW al klaar. Ze zag er echt prachtig uit, een super mooie jurk, lang haar en zo kwam ze de trap af terwijl wij daar met z’n allen stonden om foto's te maken en daarna ging ze in de auto op naar haar Prom.

Verder zijn de kinderen druk met het afronden van het laatste semester en is het weer hard aan de bak met huiswerk. Één jongen ligt helaas in het ziekenhuis hij zit niet echt lekker in zijn vel en het is voor hem beter om even een paar dagen in het ziekenhuis te verblijven. Wij hebben een bezoekje aan hem gebracht om hem wat op te peppen maar het gaat gelukkig al beter met hem. Wel grappig want hij ligt in het ziekenhuis ‘Grote schuur’. Heel veel Afrikaanse woorden kunnen wij goed lezen en begrijpen dat vind ik echt leuk aan Afrika. Er wordt ook heel veel aan ons gevraagd waar we vandaan komen omdat als wij langzaam zouden praten en hun ook dan kunnen hun makkelijk in het Afrikaans en wij in het Nederlands communiceren.

Ook heb ik er een nieuwe hobby bij. Vorige week zijn we voor het eerst wezen surfen bij Muizenberg. Dit strand staat bekend om zijn haaien en hoge golven. Vanuit de berg zitten er mensen die kijken of er haaien dicht bij de kust zwemmen. Als er een zwarte vlag hangt is het veilig, al zou je dan zeggen dat het juist gevaarlijk is. Als er haaien bij de kust zijn dan gaat er een alarm af en komt de witte vlag er te hangen en moet je zo snel mogelijk zorgen dat je uit het water komt. Maar mijn surf avontuur was echt geweldig. We zijn de surfshop ingelopen, een board en een wetsuit gehuurd en het water in. We hebben geen les genomen we zijn gewoon zelf gaan klungelen in het water. Het was alleen heel erg druk en aangezien ik geen idee heb hoe je moet surfen met zo’n plank was het soms uitkijken geblazen maar zo vet. Die golven bij Muizenberg zijn zo hoog en tussen alle profs kom ik dan aangepeddeld en val ik weer van mijn bord terwijl ik probeer te gaan staan. Afgelopen zondag zijn we weer geweest voor de tweede keer, en oefening baart kunst want dit keer kon ik steeds op mijn bord staan, echt zo vet. Dit keer zijn we met de trein gegaan, een retourtje kost je dan zo’n 2 euro naar Muizenberg, geen geld terwijl je 3 kwartier in de trein zit. Als we hier de trein nemen dan zitten we eerste klas want we zitten natuurlijk wel in Afrika ;)

Ik wilde heel graag een reis gaan maken samen met Joris naar Discover Mozambique. Dit is een tour van 2 weken vanaf Johannesburg naar Swaziland, door naar Kruger en een stukje Mozambique. Deze reis wilden we plannen op 6 mei want 20 mei is die niet beschikbaar. Nu heb ik geen vrij gekregen van mijn stage omdat ze liever heeft dat ik er in mei ben voor de kinderen anders moet ik afscheid nemen voor mijn reis en daarna kom ik terug voor een paar weekjes en daarna moet ik definitief afscheid nemen. Ik begrijp dat wel want je bouwt toch een band op met die kinderen maar de andere data van mijn reis is van 3 tot 16 juni maar dan moet ik mijn ticket omboeken en dit schijnt een duur grapje te worden. Ik moet sowieso 50 euro wijzigingskosten betalen via Cheaptickets en dan nog 150 euro via British Airways en dan nog het verschil van mijn terugvlucht met mijn huidige ticket.

Ik baal hier echt enorm van want ik wil zo graag die reis maken maar ik kan het niet maken om 6 mei al te vertrekken en dan toch die reis te gaan maken dus volg mijn hart en doe dit voor de kids want ik heb het zo naar mijn zin om stage. Dus alle donaties zijn welkom als jullie mij die reis gunnen, dan boek ik met alle plezier mijn ticket om ;) hahaha!

Het wordt hier wel wat kouder nu, zoals de Afrikanen zeggen het wordt winter! Afgelopen week hebben we heel wat wind gehad en dat maakt Kaapstad echt koud dus het is nodig om te gaan shoppen want dan heb je niet genoeg hoor aan een dikke trui of een fleece vest. Ook hebben we hier de regendans kunnen doen, het regende zo hard dat er in de bergen gewoon beekjes ontstonden door de vele regen die er gevallen was. Dus voor de mensen die jaloers zijn dat ik hier in Kaapstad ben, ook hier gaat de winter beginnen ;) Maar toch wil ik nog lang niet naar huis... Vrijdag met het thuisfront geskyped en familie omdat Patty jarig was en stiekem mis ik jullie wel maar Kaapstad is en blijft geweldig en ben nog lang niet uitgekeken... Nu maar hopen dat ik nog een fantastische reis kan maken want Zuid-Afrika heeft mij nog veel meer te bieden :)

Xxxxxxx Joy

  • 23 April 2013 - 08:37

    Jan:

    Hey makenJoy
    Ik vind het jammer voor je dat die reis niet doorgaat maar vind het toch ook fijn dat je weer naar huis komt, en als ik geld had zou ik het graag storten,maar ja je moet keuzes maken in het leven,haha.
    Ben zo benieuwd naar al je verhalen en foto's,dus zijn zachtjesaan ook aan het aftellen,veel plezier met je nieuwe hobby, hoop wel dat je de wind daar houdt....

    Groetjes xxxxxx Ma & Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joy

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 22682

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 10 Maart 2016

Backpacken Maleisië en de Filipijnen

11 Februari 2013 - 11 Juni 2013

Kaapstad

Landen bezocht: